johannanilsson

Alla inlägg under juli 2012

13

Av Johanna Nilsson - 13 juli 2012 14:30

Ja idag är det Fredag den 13e, det som har varit tokigt för mig var att jag började med att sova över imorse. Men det gjort inget för jag var nästan själv en timma innan det kom några barn. Dessutom fick jag sluta 2 timmar och 40 min tidigare. Vädret är inte på topp men vad gör det? jag mår toppen. Men än är inte dagen slut, slutar väl i katstrof om jag känner mig själv rätt. ;)



En vecka kvar till yran! 

Av Johanna Nilsson - 9 juli 2012 21:01

Detta väder gör att man vill kräkas, det får en att må som en skjuten ko. 

Helgen har varit helt okej. Ibalnd ska man nog lita på magkänslan. Måndag är som måndagar ska. Sen kan vissa saker göra den ännu sämre och vissa bättre. Vaknade redan 05:40... Kom till jobbet och kände att jag bara vela hem och lägga mig under täcket att försvinna. Men tur som jag har(ibland). Så jobbar jag med världens bästa personal och fick sluta nästan två timmar tidiagre. just nu kliar det i hela kroppen. Tar en promenad och rensar tankarna, kan behövas ibland. 


Tillit kommer ofta upp. Detär ett vackert ord. Vad betyder det? För mig? För dig? För andra? Menar vi samma sak. 

Vad är det jag ska lita på? Och vem ska lita på mig? Jag vill att anrda ska kunna lite på mig, att jag ska kunna leva upp till det jag säger mig stå för, men handlar det då om mig eller andra. När jag inte lever upp till det jag säger, vilka drabbas då?

Jag begår misstag. Om och om igen begår jag misstag. Som alla andra också gör. Vi är inte mer än mänsklig. Går det då att lita på oss själv?

Baserar vi vår förväntningar gällande andra människor på våran egna tankar om tillit., eller får alla andra avgöra i vilken grad de går att lita på?

är det våra egna önskningar om tillit som får avgöra om vi litar på någon eller inte?

"så skulle i alla fall inte jag gjort mot dig", tänker jag ibland när någon gör något mot mig som går utanför den referensram som är min egen. 

Jag undrar hur många som tänkt det om mig? Om tilliten till andra är baserad på mitt eget värdesystem, går det då någonsin att lita på någon annan?

eller ska jag fokusera på min egen tillit till mig själv?

frågorna är många och det är nog så att vi alla är olika. 

Det var allt från mig ikväll. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards