johannanilsson

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Vinter eller vår?

Av Johanna Nilsson - 18 mars 2013 18:21

Det är verkligen soliga dagar ute just nu och har varit det i en längre tid tillbaka, är det inte underbart så säg?! Men den där kylan kan man diskutera om den är underbar eller ej. Jag röstar på ej.. Fruktansvärt kallt! Men solen gör att man känner sig glad. Den får mig att bli lite extra lycklig och jag tror inte att jag är ensam om den känslan. Man får liksom glädjeskutt inom sig. Gävle? Ja jag kan inget annat än att göra tummen upp. Har haft det otroligt bra här dom första veckorna! Toppen!!! Jag trivs med jobbet, jag trivs i lägenheten och jag har fått träffat otroligt bra och roligt folk. Har känt mig mer än välkommen! Ett extra tack till fröknarna Elin och Malin! Dagarna flyter på. jag har kommit igång med träningen igen, skönt som satan! Förlåtelse. Alla har vi någon gång behövt förlåta eller blivit förlåten. När vi förlåter är det som om våra hjärtan äntligen släpper smärtan. Skulden upphör att vara inskränkande. Våra försyndelsers skam smälter bort och aggets och svekets järngrepp mjuknar och löses upp. Våra hjärtan öppnar sig på nytt när vi äntligen släpper våra historier om orättvisor, och sant läkande tar sin början. Förlåta är något vi gör för oss själva. Ofta tror vi kanske att vi gör det för andra, att vi bara är altruistiska, men i samma ögonblick som vi förlåter någon känner vi det omedelbara fysiska resultatet, släppa, mjukna och självläkande. När vi förlåter länkas vi samman med sanningen om vem den där personen egentligen är. Vi erkänner även om det inte var acceptabelt så är personen fortfarande är en vacker person, inuti! Att människor gör fel kan grundas på många olika saker. Men vi alla är människor och är värda att förlåtas med tiden! Det var allt från mig för nu väntas det nätshopping, garderoben behövs fyllas på innan sommaren! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nilsson - 2 oktober 2013 13:42


Hösten är kommen, kylan är kommen, mörkare tider är kommen och ja... Jag gillar inte denna årstid! Kanske lite men det är det lilla. Jag blickar ut över den blå himlen här där jag sitter på en bänk. En bänk som får mig att känna blandade känslor, ell...

Av Johanna Nilsson - 19 maj 2013 04:01

Klockan är alldeles för mycket för min del men att det börjar ljusna gör inte saken bättre. Nyss hemkommen efter en bra kväll! Efter att jag fått massa konstiga meddelanden och ganska läskiga så fick jag ringa pappsen och be om hjälp för att göra...

Av Johanna Nilsson - 9 maj 2013 02:25

Haft två dagar med mycket sol, gårdagen var helt oslagbar! La mig ute och solade men det blev inte så länge.. För jag och tant tog oss en tur till köpis och mötte upp Jenny och Aston, sprang runt och kollade.. tillslut hittade jag nya byxor, ROSA! Aw...

Av Johanna Nilsson - 18 april 2013 15:12

Idag är det då mysväder på hög nivå. Så jag tar min filt och lägger mig min sköna soffa när jag äntligen får! Kan hända att jag slumrar till då det inte vart mycket sömn inatt och upp tidigt! Har blivit hemskt lite sömn dom senaste veckorna, jag som ...

Av Johanna Nilsson - 15 april 2013 14:04

Då var vi där igen, veckans första dag, dagen som kanske är den jobbigaste av dom alla.. MÅNDAG. Denna vecka står det mycket på schemat, har nyss kommit hem från en intervju och det kändes bra. 1 av mycket avbockat denna vecka. Så det är bara att hop...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards