johannanilsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Johanna Nilsson - 25 mars 2013 01:30

Då var det den 25e igen och måndag. Fast det är några timmar tills dagen börjar och lite sömn skulle inte skada såhär på nattkvisten. Men icke! Förstår inte varför det alltid ska vara så svårt att somna i tid på söndagar?! Har man varit bakis hela dagen så kan jag förstå men nu är inte fallet så. Visst kändes det imorse som om det hade varit fest igår (lördag). Jag vet inte om det beror på allt socker kroppen intog igår eller att jag inte kom in säng förrän halv fyra. Kanske båda delarna.. Självklart så vaknar man tidigt när man får sova, det är helt omöjligt nu förtiden.. Jag förstår inte! Jag som brukar vara så duktig på att sova läääänge. Helgen har varit kanon i vanlig ordning. Nu är det bara att hoppas dom här dagarna går fort så det blir helg igen och då är det påskhelgen! Kommer blir awesome!!

Imorgon väntas det jobb på förmiddagen sedan tisdag tänker jag ta mig uppåt och umgås med min sjuka son tills på onsdag. Sen torsdag är det bara att säga yeeeeey!

Apropå sjuk son, det kan väl inte vara normalt att en 3,5 åring ska ha feber heela tiden?! I två månaders tid nu så har stackarn haft feber fram och tillbaka. Han har varit pigg nu i en vecka men idag hade den tydligen kommit tillbaka. På HC så gör dom inget i vanlig ordning. Dags att ta i med hårdhanskarna kanske.....


Nu kan man då hoppas att vädret håller i sig och att vi kan börja närma oss varmare tider! För solen är min bästa vän och gör mig på toppen humör! Jag gillar den här årstiden, iaf idag!


Ooh baby baby baby ooooh! ??

Av Johanna Nilsson - 18 mars 2013 18:21

Det är verkligen soliga dagar ute just nu och har varit det i en längre tid tillbaka, är det inte underbart så säg?! Men den där kylan kan man diskutera om den är underbar eller ej. Jag röstar på ej.. Fruktansvärt kallt! Men solen gör att man känner sig glad. Den får mig att bli lite extra lycklig och jag tror inte att jag är ensam om den känslan. Man får liksom glädjeskutt inom sig. Gävle? Ja jag kan inget annat än att göra tummen upp. Har haft det otroligt bra här dom första veckorna! Toppen!!! Jag trivs med jobbet, jag trivs i lägenheten och jag har fått träffat otroligt bra och roligt folk. Har känt mig mer än välkommen! Ett extra tack till fröknarna Elin och Malin! Dagarna flyter på. jag har kommit igång med träningen igen, skönt som satan! Förlåtelse. Alla har vi någon gång behövt förlåta eller blivit förlåten. När vi förlåter är det som om våra hjärtan äntligen släpper smärtan. Skulden upphör att vara inskränkande. Våra försyndelsers skam smälter bort och aggets och svekets järngrepp mjuknar och löses upp. Våra hjärtan öppnar sig på nytt när vi äntligen släpper våra historier om orättvisor, och sant läkande tar sin början. Förlåta är något vi gör för oss själva. Ofta tror vi kanske att vi gör det för andra, att vi bara är altruistiska, men i samma ögonblick som vi förlåter någon känner vi det omedelbara fysiska resultatet, släppa, mjukna och självläkande. När vi förlåter länkas vi samman med sanningen om vem den där personen egentligen är. Vi erkänner även om det inte var acceptabelt så är personen fortfarande är en vacker person, inuti! Att människor gör fel kan grundas på många olika saker. Men vi alla är människor och är värda att förlåtas med tiden! Det var allt från mig för nu väntas det nätshopping, garderoben behövs fyllas på innan sommaren! :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards