johannanilsson

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

sommar?

Av Johanna Nilsson - 9 juli 2012 21:01

Detta väder gör att man vill kräkas, det får en att må som en skjuten ko. 

Helgen har varit helt okej. Ibalnd ska man nog lita på magkänslan. Måndag är som måndagar ska. Sen kan vissa saker göra den ännu sämre och vissa bättre. Vaknade redan 05:40... Kom till jobbet och kände att jag bara vela hem och lägga mig under täcket att försvinna. Men tur som jag har(ibland). Så jobbar jag med världens bästa personal och fick sluta nästan två timmar tidiagre. just nu kliar det i hela kroppen. Tar en promenad och rensar tankarna, kan behövas ibland. 


Tillit kommer ofta upp. Detär ett vackert ord. Vad betyder det? För mig? För dig? För andra? Menar vi samma sak. 

Vad är det jag ska lita på? Och vem ska lita på mig? Jag vill att anrda ska kunna lite på mig, att jag ska kunna leva upp till det jag säger mig stå för, men handlar det då om mig eller andra. När jag inte lever upp till det jag säger, vilka drabbas då?

Jag begår misstag. Om och om igen begår jag misstag. Som alla andra också gör. Vi är inte mer än mänsklig. Går det då att lita på oss själv?

Baserar vi vår förväntningar gällande andra människor på våran egna tankar om tillit., eller får alla andra avgöra i vilken grad de går att lita på?

är det våra egna önskningar om tillit som får avgöra om vi litar på någon eller inte?

"så skulle i alla fall inte jag gjort mot dig", tänker jag ibland när någon gör något mot mig som går utanför den referensram som är min egen. 

Jag undrar hur många som tänkt det om mig? Om tilliten till andra är baserad på mitt eget värdesystem, går det då någonsin att lita på någon annan?

eller ska jag fokusera på min egen tillit till mig själv?

frågorna är många och det är nog så att vi alla är olika. 

Det var allt från mig ikväll. 

 
 
Ingen bild

Ruda

9 juli 2012 22:23

Jag undrar om det över huvud taget finns något svar på det...?
Tillit, att lita på någon, att lita på sig själv. Man vill ju så gärna tro gott om människor runt om en och våga lita på dom. Det troliga är att man måste utgå från en själv och se de kriterier man själv sätter upp som ledstjärnor i sitt förhållande till andra.
Man blir sårad, men det är garanterat något som gäller för alla och som förhoppningsvis bygger upp en som människa och gör en starkare.
Vad som kanske är viktigast är att om man ger sin tillit till någon annan, men inte får det i retur av personen i fråga, så måste man våga ifrågasätta det öppet gentemot den det handlar om. Man ska inte utsätta sig för missbruk av sin tillit och acceptera det.
Du skriver väldigt engagerat och ställer svåra frågor, vilket är väldigt bra. Fortsätt med det!

 
Ingen bild

anonym men tycker om!

9 juli 2012 22:36

bra sagt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nilsson - 2 oktober 2013 13:42


Hösten är kommen, kylan är kommen, mörkare tider är kommen och ja... Jag gillar inte denna årstid! Kanske lite men det är det lilla. Jag blickar ut över den blå himlen här där jag sitter på en bänk. En bänk som får mig att känna blandade känslor, ell...

Av Johanna Nilsson - 19 maj 2013 04:01

Klockan är alldeles för mycket för min del men att det börjar ljusna gör inte saken bättre. Nyss hemkommen efter en bra kväll! Efter att jag fått massa konstiga meddelanden och ganska läskiga så fick jag ringa pappsen och be om hjälp för att göra...

Av Johanna Nilsson - 9 maj 2013 02:25

Haft två dagar med mycket sol, gårdagen var helt oslagbar! La mig ute och solade men det blev inte så länge.. För jag och tant tog oss en tur till köpis och mötte upp Jenny och Aston, sprang runt och kollade.. tillslut hittade jag nya byxor, ROSA! Aw...

Av Johanna Nilsson - 18 april 2013 15:12

Idag är det då mysväder på hög nivå. Så jag tar min filt och lägger mig min sköna soffa när jag äntligen får! Kan hända att jag slumrar till då det inte vart mycket sömn inatt och upp tidigt! Har blivit hemskt lite sömn dom senaste veckorna, jag som ...

Av Johanna Nilsson - 15 april 2013 14:04

Då var vi där igen, veckans första dag, dagen som kanske är den jobbigaste av dom alla.. MÅNDAG. Denna vecka står det mycket på schemat, har nyss kommit hem från en intervju och det kändes bra. 1 av mycket avbockat denna vecka. Så det är bara att hop...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards